کتاب‌ها

لیست خواندن تابستان 1401

اکنون که هوا به آفتاب رسیده است (یا به اندازه همیشه در بریتانیا آرام است!)، وقت آن است که لیست مطالعه تابستانی خود را اعلام کنم! درست مانند فهرست کتابخوانی بهاری من، و قبل از آن #julietslibrarybookbook، لیست مطالعه تابستانی من کاملاً بر خواندن کتاب‌های نویسندگان مختلف متمرکز است و ما را تشویق می‌کند تا از دیدگاه‌های مختلف بیاموزیم و از طیف وسیع‌تری از کتاب‌ها قدردانی کنیم.
من واقعاً مشتاقم که این کتاب‌ها برای همه بسیار در دسترس باشند، بدون اینکه مجبور باشید مقدار زیادی پول را برای جلد سخت خرج کنید، بنابراین ترکیبی از کتاب‌های منتشر شده جدید و کتاب‌های جدید به جلد کاغذی را در این فهرست دارم. حتماً این عناوین را بررسی کنید و امیدوارم حداقل یکی از آنها توجه شما را جلب کند!

مجموعه ای از کتاب ها، انتشارات تابستان 1401

دومینیکنا اثر آنجی کروز

آنا کانسیون پانزده ساله هرگز رویای مهاجرت به آمریکا را در سر نمی پروراند، مانند دخترانی که در حومه دومینیکن با آنها بزرگ شد. اما وقتی خوان روئیز خواستگاری می کند و به او قول می دهد که او را به شهر نیویورک ببرد، با وجود اینکه دو برابر او سن دارد و هیچ عشقی بین آنها وجود ندارد، او می گوید بله. ازدواج آنها فرصتی است برای تمام خانواده نزدیک او تا در نهایت مهاجرت کنند. بنابراین در روز سال نو، 1965، آنا همه چیزهایی را که می‌داند کنار می‌گذارد و تبدیل به آنا رویز می‌شود، همسری که در یک پیاده‌روی سرد شش طبقه در واشنگتن هایتس است. دومینیکنا که زندگی جدید خود را در سیب بزرگ مستند می کند، پرتره ای حیاتی از تجربه مهاجران و داستان بی انتها به بلوغ رسیدن یک زن جوان است که صدای خود را در جهان پیدا می کند.

Red at the Bone اثر ژاکلین وودسون

بروکلین، 2001. عصر مراسم بزرگ شدن ملودی شانزده ساله در سنگ قهوه ای پدربزرگ و مادربزرگش است. او که توسط اقوام و دوستانش با محبت تماشا می‌شود، یک لباس سفارشی خاص می‌پوشد – همان لباسی که برای یکی دیگر از لباس‌ها، مادر ملودی، برای جشنی که در نهایت هرگز برگزار نشد، دوخته شد.
این کتاب که تاریخ خانواده ملودی را باز می کند، میل جنسی، هویت، طبقه، والدین بودن را بررسی می کند و امیدها، ناامیدی ها و آرزوهای خصوصی را که می تواند ما را به هم پیوند بزند یا از هم جدا کند، آشکار می کند.

چگونه ناپدید شدیم توسط جینگ جینگ لی

سنگاپور، 1942. در حالی که نیروهای ژاپنی مالزی را زیر و رو می کنند و وارد سنگاپور می شوند، روستایی غارت می شود. تنها سه بازمانده باقی مانده اند که یکی از آنها یک کودک کوچک است.
در یک روستای همسایه، وانگ دی هفده ساله در پشت یک ناو سرباز بسته شده و به یک فاحشه خانه نظامی ژاپنی فرستاده می شود. در سال 2000، ذهن او هنوز درگیر تجربیاتش در آنجا است، اما او مدتها در مورد خاطرات خود از آن زمان سکوت کرده است. کوین دوازده ساله و اعتراف زمزمه‌ای که از مادربزرگ بیمارش می‌شنود طول می‌کشد تا سفری به ناشناخته را برای کشف حقیقت آغاز کند.

قرمز در استخوان توسط ژاکلین وودسون، عکس گرفته شده توسط julietslibrary

دختری با صدای بلند اثر ابی دره

با آدونی، دختر نوجوانی که در روستایی روستایی نیجریه به دنیا آمده، آشنا شوید.
در چهارده سالگی، او یک کالا، یک همسر، یک خدمتکار است. او همچنین باهوش، بامزه، کنجکاو، با روحیه و شادی به اطرافیانش مسری است. و با وجود اینکه وضعیتش بد به بدتر می شود، او نقشه ای برای فرار دارد: “صدای بلند” خود را پیدا می کند و تحصیلات خود را می گیرد تا بتواند برای خودش – و همه دخترانی که قبل از او آمده اند – صحبت کند.
آدونی در حالی که دشمنان را به دوستان و مافوق ها را به دستیار تبدیل می کند، خوانندگان را به سفری دلخراش اما الهام بخش از یک روستای کوچک به مناطق تحت پوشش ثروتمند لاگوس می برد و به ما نشان می دهد که بدون توجه به موقعیت، همیشه شادی وجود دارد..

آمریکایی های دیگر اثر لیلا لالمی

اواخر یک شب بهاری، دریس گوئراوی، یک مهاجر مراکشی در کالیفرنیا، در حال عبور از یک تقاطع تاریک است که توسط یک خودروی تندرو کشته شد. پیامدهای مرگ او گروهی از شخصیت‌ها را گرد هم می‌آورد که عمیقاً بر اساس نژاد، مذهب و طبقه تقسیم شده‌اند. وقتی شخصیت‌ها داستان‌هایشان را تعریف می‌کنند و راز آشکار می‌شود، خانواده دریس مجبور می‌شوند با اسرار آن روبرو شوند، شهری با ریاکاری‌هایش روبرو می‌شود و عشق، در تمام اشکال آشفته و غیرقابل پیش‌بینی‌اش، متولد می‌شود.
اگر در هفته‌های آینده هر یک از این کتاب‌ها را می‌خوانید، من را در اینستاگرام یا فیس‌بوک تگ کنید – دوست دارم بدانم چه چیزی می‌خوانید و نظرتان چیست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *